انواع چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی صنعتی تفاوت های زیادی با چرخ خیاطی خانگی دارند. چرخ خیاطی صنعتی برای استفاده طولانی مدت و انجام کارهای دوخت و خیاطی حرفه‌ای تر طراحی و ساخته شده است. به همین خاطر از موتور و قطعات با ماندگاری بالاتر در آن استفاده شده است. چنانکه ممکن است چرخ خیاطی‌های خانگی چرخ دنده پلاستیکی داشته باشد،  قطعات چرخ خیاطی صنعتی از فلزهای باکیفیتی همچون چدن و آلومینیوم ساخته شده است.

انواع چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی صنعتی چهار مدل اصلی دارد. تفاوت میان آنها به ساختار بازوی متحرک و محل قرار گرفتن سوزن بستگی دارد. این چهار مدل عبارتند از:

پایه مسطح: رایج ترین مدل چرخ خیاطی صنعتی که شباهت زیادی به چرخ خیاطی صنعتی خانگی دارند، درواقع همان بازوی متحرک و سوزن را دارند، ولی با پایه مسطح‌تر و مساحت بیشتر. این دستگاه ها به اپراتور این امکان را می دهد که پارچه های نازکتر را راحتتر به هم بدوزند.

چرخ خیاطی پایه مسطح

پایه سیلندری: این چرخ خیاطی صنعتی ها برخلاف چرخ خیاطی صنعتی مسطح ستون افقی و باریکتری دارند. این ویژگی به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی در اطراف و زیر ستون حرکت کند. قطر سیلندر معمولا از ۵ تا ۱۶ سانتی متر متغیر است. خیاط می‌تواند از این چرخ خیاطی صنعتی ها برای دوخت های دایره ای مثل سردست و آستین و همچنین  دوخت پارچه های کلفت تر استفاده می شود.

چرخ خیاطی پایه سیلندری

پایه بلند: این ماشین ها دارای قرقره، کنترل متحرک سوزن و چرخنده هستند که در یک ستون عمودی قرار دارند که خود ستون در پایه زیرین قرار دارد. ارتفاع این ستون از ۱۰ سانتی متر تا ۴۵ سانتی متر متغیر است. در مواردی که دسترسی به قسمت دوخت سخت میشود، این نوع چرخ خیاطی صنعتی کاربرد زیادی دارد. مثل دوخت چرم در دستکش و یا پوتین.

چرخ خیاطی پایه بلند

مدل بدون بازو: کم کاربردترین نوع چرخ خیاطی صنعتی که اپراتور باید توسط یک ستون افقی دستگاه را تغذیه کند. این نوع چرخ خیاطی صنعتی دوخت را به طولی که ستون دارد محدود میکند، اما برای دوخت آستین ها و سرشانه مناسب است.

چرخ خیاطی بدون بازو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *