مواردی که هنگام خرید چرخ خیاطی باید در نظر گرفت

بعد از تعیین نوع چرخ خیاطی صنعتی متناسب نیازتان، قدم بعدی تعیین تعداد و نوع دستگاه تغذیه‌ای است که باید تهیه کنید. هر چرخ خیاطی‌ای، روش های متفاوتی برای تغذیه کردن دارد. اصولا چرخ خیاطی صنعتی هایی که چندین دستگاه را تغذیه میکنند گران تر هستند. انواع اصلی مکانیزم های تغذیه عبارتند از:

تغذیه ذره ای

این مکانیزم تغذیه در قسمت زیرین سطح چرخ خیاطی صنعتی قرار میگیرد. این مدل رایج ترین نوع مکانیزم تغذیه است.

تغذیه سوزنی

در این مدل خود سوزن به صورت یک سیستم تغذیه عمل میکند که باعث میشود لغزش پارچه به حداقل برسد و به اپراتور این امکان را می‌دهد که بتوانند چندین لایه از پارچه را بدوزد.

پایه متحرک

پایه فشار ثابت با یک پایه متحرک تعویض شده تا برای دوخت پارچه های کلفت و ملافه ها را راحتتر کند.

مواردی که هنگام خرید چرخ خیاطی باید در نظر گرفت

تغذیه فشاری

این دستگاه ها برای دوخت پارچه های سنگین و ابعد بزرگ مثل چادر مسافرتی مناسب است.

تغذیه دستی

در این نوع دستگاهها کنترل تمامی بخش ها در دست اپراتور است که میتواند همه کاری از جمله تعمیر و دوخت و دوز کفش، گلدوزی و لحاف و تشک دوزی را انجام دهد. در بعضی چرخ خیاطی صنعتی ها کافی است منبع تغذیه برداشته شود تا تغذیه بطور دستی انجام گردد.

دستگاه کاربری یک چرخ خیاطی صنعتی هم مورد مهمی است که باید در نظر گرفته شود. مثلا بعضی دستگاه ها دارای قسمتی برای دوخت جیب به صورت خودکار و یا جادکمه زن اتومات هستند. علاوه براین قدرت و طراحی دستگاه شما باید متناسب با نوع دوخت نیز باشد. ماشین های با کیفیت تر برای پارچه های سنگین بهتر هستند.

نکات بیشتر

نوع کوک زنی ماشین نیز هنگام خرید دستگاه باید در نظر گرفته شود. بیش از یه دوجین نوع کوک زنی وجود دارد که هر کدام از آنها از یک تا هفت نوع نخ ممکن است نیاز داشته باشد. کوک ساده رایج ترین نوع دوخت در چرخ خیاطی صنعتی است.

نکته مهم دیگر سایز و سرعت دستگاه است. دستگاه با قیمت بالاتر قادر است  تعداد کوک بیشتری در دقیقه بزند. ماشین های بزرگتر میتوانند پارچه های با ابعاد بزرگتر را بدوزند. بنابراین با انتخاب سایز و سرعت مناسب دستگاه میتوانید مطمئن شوید که دستگاه کاملا مناسب نیازها و توقعات شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *